Grom je osebna iniciacija v novo obdobje. Zajema niz vstajenj, potrebnih za luščenje starih in ustaljenih plasti ter materializacijo v nekaj povsem novega in neznanega. Transformacije avtorja se v predstavi občasno kažejo kot nežna prebujanja, drugič pa kot nenadne in boleče nočne more. Vsaka izkušnja predstavlja bistveno fuzijo spomina in nostalgije. V svojem izhodišču predstava spominja na osebni ritual, v katerega so gledalci povabljeni, da vstopijo, ga opazujejo in postanejo del njega.
Glavni fokus pri Novakovem plesnem opusu je v samem izvoru plesa, njegovi telesnosti in njegovem motivu. Raziskovanje izvora plesa je ustvarilo fascinacijo nad sodobno telesnostjo in tem kar avtor dojema kot telesno izkušnjo svojih slovanskih prednikov. Umetnik črpa navdih iz starih predkrščanskih slovenskih obredov, prepojenih z idejami smrti, pokopa, vstajenja in ponovne iniciacije. Ena od glavnih inspiracij za solo je ritual kurentovanja, kot eden temeljnih slovenskih še obstoječih ritualov, k bazira na fizičnosti, telesnosti, izmučenosti in preobrazbi.
Ritual se razvije kot rezultat odnosov med telesom, prostorom in zvokom, ki se tekom performansa vztrajno razvijajo. Plesalec raziskuje svoje razsežnosti in poskuša najti svobodo znotraj prej postavljenih struktur in sistemov. Navdihnjen z Miheličevim Mrtvim Kurentom, Novak uporablja podobo Kurenta kot posrednika med človeštvom in božanstvom. Kurent tako predstavlja življenje kakor tudi smrt, ženstvenost in moškost, bolečino in užitek.
Predstava zajema elemente obredja pomešanih z avtorjevimi osebnimi izkušnjami, ter tako vprašuje in briše meje med resničnostjo in iluzijo.
Avtorstvo, koreografija in ples: Beno Novak
Dramaturgija: Urša Adamič
Glasba: Elvis Homan
Oblikovanje luči: Borut Bučinel
Kostumografija: Tina Pavlin
Zunanje oko: Kristýna Peldová
Producentka: Katja Somrak
Tehnična pomoč: Aljaž Zaletel
Produkcija: Plesni Teater Ljubljana – Avtorski opus I
Program Plesnega Teatra Ljubljana sofinancirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo
Beno Novak je leta 2016 diplomiral na Salzburg Experimental Academy of Dance in bil kasneje povabljen, da svoje znanje nadgradi na Tisch Dance Department (New York University) in The Place Dance Academy (London). Trenutno nadaljuje svojo izobrazbo v obliki magisterija v koreografiji na Royal Conservatory of Antwerp. Plesal je za veliko različnih kompanij in s številnimi priznanimi umetniki, kot so Gary Clarke Company, Jason Mabana Dance, James Wilton Dance Company, Deborah Hay, Etienne Guilloteau, Alix Eynaudi, Matej Kejžar, Paul Blackman & Christine Gouzelis, Zsuzsa Rozsavolgyi, Magdalena Reiter, itd. Veliko njegovih del je narejenih v sodelovanju z drugimi umetniki, kot je duet 400 Rabbits z Marino Abib, solo Owe Juniorja Mufutaua Jussufa, ::Narava::Dialog:: z Dragano Alfirević, Body Concert z Ano Romih in drugimi. Leta 2023 mu je mednarodna žirija podelila prvo mesto na Bienalu slovenskega sodobnega plesa Gibanica za projekt sodelovanja Vstajenje 2.0 z glasbenikoma Boštjanom Simonom in Elvisom Homanom. Je umetniški in izvršni direktor festivala Summer Intensive Portugal in festivala Kalejdoskop v Sloveniji. Ena njegovih glavnih zavez je deljenje/poučevanje in razvoj njegove metode Zero Space. Njegovo delo je nenehno raziskovanje osebnih izkušenj, izraženih skozi močno fizičnost, pomešano z občutljivostjo, krhkostjo, močjo in izčrpanostjo.